30 października 2010

MUFFINKI Z DUSZKAMI

Skoro jutro Halloween to jeszcze jeden "straszny" przepisik :)

SKŁADNIKI DO MUFFIN::
- 1/2 kostki masła
- 1/2 kg mąki
- 3 jajaka
- 1 szklanka maślanki
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- 3/4 łyżeczki sody
- 40 dag cukru
- papierowe foremki

SKŁADNIKI DO DUSZKÓW:
- 1 jajko
- 1 szklanka cukru

SKŁADNIKI DO POLEWY CZEKOLADOWEJ
- 2 łyżki cukru pudru
- 2łyżki kakao

PRZYGOTOWANIE MUFFIN:
Piekarnik należy rozgrzać do 180 stopni. Najpierw dokładnie ucierać jajka z cukrem na gładka masę. Masło roztopić na parze i po przestygnięciu dodać do utartej masy. Miksując stopniowo dodawać maślankę a następnie proszek do pieczenia i sodę. No koniec dodać mąkę. Po dokładnym zmiksowaniu napełniać papierowe foremki. Ja nie posiadam formy do której te papierowe osłonki się wkłada więc nalewałam nieco mniej ciasta (mniej więcej do połowy) i układałam je w dużej prostokątnej brytfance. Wstawić do piekarnika i piec ok. 20min.

PRZYGOTOWANIE DUSZKÓW:
Jajko utrzeć ze szklanką cukru na sztywną pianę. Następnie na sreberku tworzyć łyżeczką niewielkie łezki i patyczkiem lub wykałaczką zrobić rączki.

Zapiekać na bardzo wolnym ogniu.

WYKOŃCZENIE:
Cukier puder i kakao rozmieszać z dwoma łyżkami wrzątku na gładką masę. Tak przygotowaną polewą ozdobić duszki. W przepisie polewa służyła również do tego, by duszki przyklejać do muffin, ale muszę się przyznać mnie to zupełnie nie wychodziło. Zatem, część polewy kładłam na muffinki a duszki delikatnie w nie wbijałam by stały :)

SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przyciski Listonic